Friday, February 8, 2008

Valentine's

I do not remember hearing of Valentine's day until I was in High School. It was always time to pass and receive those love notes at school, in secret...My son started having those love notes in kindergarten, despite of Valentine's day celebration since early in his life. It is nice to have a day dedicated to "Romance" but, as with every celebration it became a spending spree, an economic event. Not to mention one more time for children's to overdose on sugar... I have used Valentine's as a motif for crafting with my children. For my little girl, this is the first time she has a school group to remember with her Valentine's cards. So we got our hands on some construction paper, scissors, pencils, stickers... and I was pleasantly surprised....
Eu nao me lembro de falar do dia de S. Valentim ate andar na Escola Secundaria. Lembro-me dos papelinhos com mensagens amorosas, passados em segredo na escola... O meu filho comecou a trocar esse tipo de mensagens na Pre-escola, apesar da celebracao desse dia desde pequenino. E bom ter um dia especial dedicado ao "Romance" mas, como todas as datas especiais, esta tambem se tornou numa corrida para as lojas, um acontecimento economico. Isto para nao falar na "overdose de acucar" para os miudos, mais uma vez.
Eu tenho usado o S. Valentim para fazer trabalhos manuais com os meus filhos. Para a minha pequenita, esta foi a primeira vez que teve o grupo da escola para dedicar postais de S. Valentim. Pusemos maos a obra: papel as cores, tesoura, lapis, autocolantes... e ela surpreendeu-me agradavelmente.....















She cut paper hearts for all her friends at school plus... she remembered her friends back in Gainesville and almost everyone she likes! Then she wrote her name on each one. She stayed focused, enjoyed her work and at the end....
Ela cortou coracoes de papel para todos os seus amigos da escola e mais... lembrou-se dos seus amigos em Gainesville e quase todas as pessoas que gosta! A seguir escreveu o seu nome em cada coracao. Esteve concentrada, divertiu-se a trabalhar e no fim....




...she was quite proud of herself! Way to go, girl...
ficou muito orgulhosa de si propria! Assim e que e, minha querida...

3 comments:

Gisele Schoene said...

Que boa ideia! Nada melhor que se divertir fazendo um cartao personalizado, que veio do coracao. Muito melhor que os cartoes com figuras de desenho animado que se vende por ai.

Anonymous said...

Hi Anna Clara,

I love the pictures! Beautiful!

Happy Valentine's day!

amisha said...

i love the thought of avoiding the valentine's day commerciality and using it as a day to craft with the kids and remember friends and loved ones. these photos are so cute too :) happy valentine's day clara! xox