Tuesday, December 15, 2009

"Furminator"

Hello!
If you do not have a cat (or even if you do) you might not have heard of the fabulous "Furminator". What is it? The name says it all...
Ola!
Se nao tem um gato (ou mesmo se tem) provavelmente nunca ouviu falar do "Furminator". O que e? Bom, se traduzir o nome literalmente diria "pelominador", isto e, exterminador de pelo.

Here is the "Furminator" and the fur product of a first round on my cat. Basically it is a metal comb that picks up the loose fur as you comb your cat. Pretty cool?
Aqui esta, juntamente ao produto de uma primeira aplicacao. E um pente de metal que remove o pelo solto quando penteamos o gato. O que acham?


And here she is, probably thinking "what are you doing with my Winter coat?" Rightly so, but she is a indoors cat, does not need that extra coat which sticks to almost everything in the house.
Aqui esta a minha gata, provavelmente a pensar "que estas tu a fazer com o meu casaco de Inverno?" Tem razao, mas como esta sempre em casa nao precisa de se agasalhar e larga o agasalho por todo o lado na casa.

Well, not too bad. Here we are in the middle of a second round. She is comfortably sitting on my lap, after a nice treat...
Tudo bem. Aqui estamos no meio de uma segunda penteadela. Ela esta muito confortavel ao meu colo, depois de ter comido uma pequena goluseima...

Impressed?
Impressionado?

And let's look at some crafts: my daughter and her class made cute and sweet gingerbread man houses.
Agora vou mostrar-vos alguns trabalhos engracados: a minha filha na escola fez uma casa para o "boneco de gengibre" que e uma bolacha tipica da estacao festiva.
I made a card and knitted some presents.
Eu fiz um postal e algumas prendas de malha e crochet.

Eh eh... you have never seen me wearing glasses? My daughter likes to take pictures and she caught me threading a needle.
Have a nice day.
Eh eh... nunca me viram de oculos? A minha filha gosta de tirar fotografias e apanhou-me a enfiar a linha na agulha...
Tenha um optimo dia.

1 comment:

ElizBiz said...

Funny - I have a pair of glasses JUST like those. Wonder where I got them? But I do not have a photographer to capture me wearing them. Also, I enjoyed the furminator kitty shaped fur pile! Miau!